Біліксіз басшы мектепті құрдымға кетіреді

0
715

Моббинг: Қандай басшы ұжымды уысында ұстайды? Мектеп ұжымында басшының рөлі ерекше маңызды, себебі ол оқу орнының рухын, атмосферасын қалыптастырады.

Алайда кейбір жағдайларда мектеп басшысы билігін шектен тыс қолданып, ұжымда моббинг жасау арқылы басқаруға тырысады.

Мысалы, Айгүл — мектепте 10 жылдан бері жұмыс істеп келе жатқан тәжірибелі мұғалім. Ол өз ісін жақсы көреді, оқушыларымен де, әріптестерімен де қарым-қатынасы жақсы.

Бір күні мектепке жаңа директор, Самат, келді. Алғашқы күннен-ақ ол өзінің беделін орнату үшін ұжымды бақылауға алуды көздеді.

Айгүлдің белсенділігі, оқушылардың жетістіктері мен әріптестері арасында сыйлы болуы Саматқа ұнамады. Ол өзінен кәсіби тұрғыдан жоғары тұлғаларды жек көрді.

Өз билігін нығайту үшін Самат Айгүлге психологиялық қысым жасай бастады. Оған қосымша тапсырмалар беріп, жиі сын айтып, әріптестер алдында беделін түсіруге тырысты. Ұжым жиналыстарында Айгүлдің ұсыныстарын елемей, оны «сөзін білмейтін» қызметкер ретінде көрсетуге тырысты.

Уақыт өте келе, Самат Айгүлге қарсы пікір қалыптастыру үшін басқа мұғалімдерді де өз жағына тартты. Кейбір мұғалімдер Айгүлден алыстай бастады, себебі директордың қолдауына ие болғысы келді. Бұл ұжымдағы атмосфераны нашарлатты, мұғалімдер арасында сенімсіздік пайда болды.

Саматтың басты мақсаты – өз билігін күшейту, ұжымды уысында ұстау болды. Бірақ уақыт өте келе мектептегі шығармашылық тоқтап, оқыту сапасы да төмендей бастады. Айгүл сияқты білікті мұғалімдер осындай қысымға шыдамай, басқа мектептерге ауысуға шешім қабылдады.

Бұл оқиға мектептегі біліксіз басшының ұжымды моббинг арқылы басқаруға тырысатынын көрсетеді. Мұндай тәсіл ешқашан тиімді бола алмайды, себебі ұзақ мерзімде бұл ұжымның әлсіреуіне, сапаның төмендеуіне әкеледі. Шынайы көшбасшы қорқыту арқылы емес, ұжымды қолдау және ынтымақтастық арқылы басқаруға тиіс.

Жансая ШОРАБЕК, білікті ұстаз.

Facebook жазбасы.

Фото көрнекілік үшін интернеттен алынды.