Рейтинг қуалау: Мектепті өсіре ме, өшіре ме?

Рейтинг қуалау: Мектепті өсіре ме, өшіре ме?
Белсенді ұстаз Сәния Нүсіпәлі қазіргі білім саласындағы рейтинг қуу мәселесіне қатысты жазба жариялады деп жазады Democrat.kz.
 
"Рейтинг — бүгінгі мектеп жүйесіндегі ең үлкен қайшылықтардың бірі.
 
Рейтинг болған жерде адалдық бола қоймас – егер рейтинг жалғыз мақсат болса, онда ол шын мәнінде адалдықты ығыстырады.
 
Адалдық қағазда емес, тәжірибеде көрінуі керек.
Неліктен рейтинг адалдыққа қауіп төндіреді?
 
1. Көрсеткіш қуалау
Мектептерден, мұғалімдерден жоғары нәтиже талап етіледі — ҰБТ ұпайы, олимпиада, бағалар, түлек саны. Соның салдарынан:
Мұғалімдер оқушыға шын баға қоймайды (жақсы көріну үшін).
Кейбір мектептер есеп үшін жалған мәлімет береді.
Оқушыдан білім емес, балл талап етіледі.
 
2. Жүйеге деген сенімсіздік
Адал жұмыс істеген мұғалім не мектеп, рейтингте төмен көрініп қалуы мүмкін. Ал жалған сандармен жұмыс істегендер "үздік" атанып жатады. Бұл:
Әділетсіздік сезімін тудырады.
Адал еңбектің құнын түсіреді.
 
3. Оқушылардың өздері де қысым көреді
Олар:
Бағам төмен болмауы керек деп шпаргалка қолдануы мүмкін.
Мұғалімдерден "баға сұрауға" мәжбүр болуы мүмкін.
Не істеуге болады?
Толық шешімі күрделі болса да, кей қадамдар бар:
 
1. Рейтингке емес, процестің сапасына мән беру
Тек нәтиже емес, оқушының даму траекториясын бағалау керек.
Әр мектептің контексті (әлеуметтік жағдайы, ресурсы) ескерілуі тиіс.
 
2. Адалдық мәдениетін қалыптастыру
Мектеп ішінде адалдықты құндылық ету.
Адал мұғалімдерді қорғау, қолдау.
 
 3. Рейтингті ішкі талдау құралы ретінде пайдалану
Сыртқа көрсету үшін емес, өз жұмысыңды жақсарту үшін қолдану" деп жазды Сәния Нүсіпәлі. 
Барлық жаңалықтар